יום שלישי, 12 במאי 2015

עוגת גבינה בציפוי קרם קטיפתי ונקטרינות

הכנה: לאה ברזל     צילום: דניאל לילה    סגנון: עמית פרבר
עוגת גבינה בציפוי קרם קטיפתי ונקטרינות

 לכל מי שמחפש עוגת גבינה גבוהה, יציבה, אוורירית, והכי חשוב – בטעם של גבינה! זו העוגה המנצחת! הציפוי מעניק לה יופי מושלם, והנקטרינות טעם ייחודי ומעניין, הכנתה פשוטה וקלה, אך יש לפעול בדיוק כפי ההוראות כדי לקבל תוצאה מושלמת בעזרת ה'.

תבנית עגולה מס' 26
החומרים:
8 ביצים בטמפרטורת החדר
1 3/4 כוסות סוכר קנים
750 גר' גבינה לבנה 5%
1 גביע שמנת 9%
1 כוס קרונפלור
2 כפיות תמצית וניל
לציפוי:
2 כוסות חלב
1/2 כוס קרונפלור
1/2 כוס סוכר קנים
לעיטור:
1 כוס קוקוס
3 נקטרינות

אופן ההכנה:
הכנת העוגה:
מפרידים את הביצים, את החלבונים מקציפים לקצף בהיר ותפוח, מוסיפים בהדרגה את הסוכר עד לקבלת קצף יציב מבריק ונוקשה.
את החלמונים מכניסים לקערה נפרדת מוסיפים את כל יתר החומרים, מערבבים היטב לבלילה אחידה, מוסיפים את קצף החלבונים ומקפלים בתנועות עטיפה עד לאחידות התערובות.
מעבירים לתבנית קפיצית מרופדת בנייר אפייה, חשוב מאד לצפות את הדפנות בנייר אפייה בגובה קצת יותר מדפנות התבנית. לריפוד התבנית בצורה אסתטית מומלץ לרפד את התחתית בנייר אפייה, לסגור מעליו את התבנית, ולגזור את הנייר העודף. את הדפנות מצפים בנייר אפייה נוסף בגובה של כ3 ס"מ מגובה הדפנות.
יוצקים את התערובת אל התבנית המרופדת, מכניסים לתנור מחומם בחום 180 מעלות ואופים בחום 150 מעלות בשלב התחתון של התנור למשך חצי שעה, מנמיכים ל100 מעלות ואופים עוד כ40 דקות. בשלב הורדת הטמפרטורה בודקים את גוון העוגה, אם היא שחומה, מכסים בנייר אפייה  מלמעלה בצורה רופפת וממשיכים באפייה.
מכבים את התנור ומוציאים את התבנית לאחר שהעוגה קרה לגמרי. (עד 12 שעות)
  הכנת הציפוי:
מחממים בסיר קטן את כל חומרי הציפוי על גבי להבה בינונית תוך כדי ערבוב עד לקבלת קרם במרקם יציב וחלק (כ5 דקות), יוצקים את הקרם החם על העוגה הקרה לאחר שמקלפים את נייר האפייה. זורים את הקוקוס לציפוי אחיד ומושלם ומעטרים בנקטרינות, לטעם מושלם - שומרים במקרר את העוגה ומגישים יום לאחר ההכנה.


תנאי אחסון:  במקרר - עד שבוע, ללא הציפוי – מעולה בהקפאה. 

הוסהכנה: לאה ברזל     צילום: דניאל לילה    סגנון: עמית פרבר
לכבוד החג, טעים....!


תגובה 1: